Powered by Jasper Roberts - Blog

Min student 2001


Det är nu 8 år sedan jag tog studenten och det känns som det var igår! Det var en så otrolig känsla att gå ur kyrkan på morgonen mot TC och få betygen utdelade. Jag gick gymnasiet i Vilhelmina som ligger i Västerbotten och där har det varit en tradition att man åker rushkana ner från skolans tak efter betygsutdelningen! Visst gruvade man lite för åket efter man sett några skräckexempel tidigare år när tjejerna haft lite för "fladdrig" klänning så den åkt upp och de visat hela trosorna. Men jag var förberedd. Ha ha. Hade en tajt klänning som inte var alldeles för kort så åket gick finaste fint!


Efter detta fick familj och vänner gratta oss och sedan hoppade vi på våra fordon och åkte genom samhället med skumpa och musik! Jag glömmer aldrig den dagen! Det spöregnade på morgonen men när jag och min klass hade champanjefrukost med jordgubbar så klarnade det upp och dagens väder blev helt fantastiskt, det var som om det var meningen enbart för oss denna dag! Det var underbart! Anledningen till att jag har svårt att le på bilderna är att jag bara tre dagar innan tagit bort min tandställning och takterna satt fortfarande i. (Alltså att inte le för mycket). Gud så fånig man var. Ha ha.


För övrigt kan jag även berätta att jag hade två smeknamn. Tesse-tuss som ni ser på  plakatet jag bär på och Tessan-Prinsessan. Ha ha.

Bilder: Privat
1 Tessie:

skriven

Haha jag satt precis och tänkte.. du ser inte så lycklig ut även om det är studenten :D Men tandställningen förklara det. Jag hade själv tandställning 7-9an och jag log HELA tiden jätte mycket :P Men det sjuka var att jag faktiskt passa i räls.. haha. Har du fortfarande kvar den där tråden bakom tänderna?

Jag skallas Tessie-Tuss så kul att se att du kallades Tesse-Tuss.

Ha en fantastisk dag. Du är grym!



Kramar,

Tessie <3

2 Käthes mode & skönhet hos Amelia:

skriven

Vad kul att du ville dela med dig. :)

3 M:

skriven

BARA ETT TIPS



Det finns en ny sida som är mycket lättare att samla ihop presentkort på, man behöver inte alls ha lika många poäng för att få hem presentkort i brevlådan som på övriga sådana sidor (till exempel gratisbio, gratisklader , gratismakeup, gratismode osv)



Passa på att bli medlem sålänge sidan knappt har några medlemmar. Det gör det mycket lättare för dig att få flera presentkort, jag har snart ett presentkort på H&M och jag blev medlem igår. :)





http://www.freestreet.se/?r=5379

4 Anna:

skriven

Härliga bilder :) Du ser inte ut att ha åldrats ett dugg :) Kramar!

5 Sara:

skriven

Aaaah, vad härligt med dessa minnen. Är ju med på bilderna jag också, hihihi, inte är vi väl en dag äldre va? Hehe. Kramar till dig min vän <3

6 Sandra:

skriven

Va kul med rushbana! Fina bilder och roligt att du skrivit om din student! Kram på dig:)

7 Nelly:

skriven

va lik du var dig tycker jag. : )

8 ♥ HelloNicki:

skriven

Gud så roligt !

9 Emelie:

skriven

Åh ad roligt att du bjuder på lite studentbilder. Nu längtar jag tillbaka till min student jag också.

10 Zun:

skriven

Jag var in och handlade hos er idag men du var inte ute i butiken just då. Hoppas att du fick min hälsning i alla fall från din trevliga kollega ;-) Jag fyndade äntligen det zunderbara Tiger-setet!!!!



Kram Zun

11 Jeami:

skriven

Åh vilka lyckokort! Studentbilder ger mig alltid nostalgi, så lycklig (och liten) man var hihi! Kram!

12 Therez:

skriven

♥ Tessie

Åh vad härligt att du kände så. Jag tyckte mest att det var en pina och det värsta som fanns var ju när man var tvungen att le. Hi hi. Jag har fortfarande den där tråden kvar bak eftersom mina tänder återtar sin plats. Har nämligen haft räls två ggr i mitt liv men första gången fick jag aldrig den där tråden så mina tänder gick tillbaka. :(Fy och blä. Men nu är de bra. :)



♥ Sara

Åh nej, visst var det förra våren? ;) Hi hi! Vilken dag! Kram till dig vännen!



♥ Alla

Tack för alla fina kommentarer! Studenten är verkligen en dag man aldrig glömmer! Vilken lycka!

Kommentera här:

Annonsera här »